Työnhakijan asiakaspalvelumalli
2.5.2022 voimaan tulleen uuden asiakaspalvelumallin tavoitteena on antaa työnhakijoille aiempaa yksilöllisempää ja riittävää tukea työnhaussa.
Tavoitteena on, että työnhakijat työllistyvät mahdollisimman nopeasti. Työnhakijalle järjestetään työllistymisen edistämiseksi alkuhaastattelu ja työnhakukeskusteluita.
Aiheesta muualla
- Hallituksen esitys eduskunnalle työ- ja elinkeinohallinnon asiakastietojen käsittelyä ja palvelualustaa koskevaksi lainsäädännöksi (finlex.fi)
- Työ- ja elinkeinoministeriö: Työ- ja elinkeinoministeriön ohje työnhakijan palveluprosessista ja työnhakuvelvollisuudesta (finlex.fi)
- Pohjoismainen työvoimapalvelumalli (tem.fi)
- Kysymyksiä ja vastauksia pohjoismaisesta työvoimapalvelumallista (tem.fi)
Tämä verkkosivu on osa Euroopan komission Your Europe -portaalia. Löysitkö etsimäsi? Anna palautetta! (europa.eu)

Päivitetty: