Työttömyysturvaneuvonta

Työttömyysturvaneuvonta on TE-palveluiden valtakunnallinen neuvontapalvelu, josta saat tietoa ja neuvoja työttömyysturvaan liittyvissä kysymyksissä. Palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 9–16.15.

0295 020 701

Puhelinpalvelussa voi olla ruuhkaa erityisesti lounasaikaan klo 11–13.15.

Työttömyysturvaneuvonta on valtakunnallinen neuvontapalvelu, josta saat tietoa ja voit kysyä mm.

  • Työnhakijan työttömyysetuuden saamisen työvoimapoliittisista edellytyksistä
  • Yrittäjän työttömyysetuuden työvoimapoliittisista edellytyksistä  
  • Opiskelun vaikutuksesta oikeuteen saada työttömyysetuutta  
  • Osa-aikaisen tai ja tilapäisen työn vaikutuksista työttömyysetuteen
  • TE-toimistosta saatuun selvityspyyntöön vastaamisesta
  • Muutoksenhausta TE-toimiston antamaan työvoimapoliittiseen lausuntoon

Pilotoimme heinäkuusta alkaen asiakkaan vahvaa tunnistusta puhelinpalvelussa. Sinulle tarjotaan jonotuksen aikana mahdollisuutta käydä tunnistautumassa suomi.fi- palvelussa. Tunnistuksen tavoitteena on nopeuttaa kontaktin käsittelyä ja parantaa asioinnin tietosuojaa.

Takaisinsoittopalvelu

Palvelemme soittajat jonoon saapumisjärjestyksessä. Jos palvelussa on jonoa, voit jäädä puhelujonoon tai klo 9–13.30 välillä sinulle voidaan tarjota mahdollisuutta passiiviseen jonotukseen, jolloin sinulle soitetaan takaisin 0295-alkuisesta numerosta yhden kerran. Soittaessasi saat aina ajankohtaisen tiedon puhelinpalvelun tilanteesta sekä toimintaohjeet.

Chat

Käytössäsi on myös chat arkisin klo 9–15. Chatista saat apua työttömyysturvan kysymyksissä. Vastaajina toimivat TE-puhelinpalvelujen työttömyysturvaan erikoistuneet asiantuntijat. Palvelussa voit esittää kysymyksiä nimettömänä. Huomioithan, että chatissa et voi hoitaa henkilökohtaisia asioitasi, vaan niissä sinun kannattaa käyttää joko Oma asiointi-verkkopalvelua tai puhelinpalvelua. Chat-palvelu toimii vain suomeksi.

Päivitetty: