Työttömyysturvaneuvonta

Työttömyysturvaneuvonta on TE-palveluiden valtakunnallinen neuvontapalvelu, josta saat vastauksia työttömyysturvaan liittyviin kysymyksiin.

0295 020 701

Puhelinpalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 9–16.15. Puhelun hinta on oman liittymäsopimuksesi mukainen (matkapuhelinmaksu tai paikallisverkkomaksu). Myös jonotusaika on maksullinen.

Puhelinpalvelussa voi olla ruuhkaa erityisesti lounasaikaan klo 11–13.15.

Työttömyysturvaneuvonta on valtakunnallinen neuvontapalvelu, josta saat tietoa esimerkiksi

  • työnhakijan työttömyysturvan saamisen edellytyksistä,
  • yrittäjän työttömyysetuuden edellytyksistä,  
  • opiskelun vaikutuksesta oikeuteen saada työttömyysturvaa,
  • osa-aikaisen tai tilapäisen työn vaikutuksista työttömyysturvan saamiseen,
  • TE-toimistosta tai kuntakokeilusta saatuun selvityspyyntöön vastaamisesta sekä
  • muutoksenhausta TE-toimiston tai kuntakokeilun antamaan työvoimapoliittiseen lausuntoon.

Työttömyysturvaneuvonnassa on käytössä asiakkaan vahva tunnistus puhelinpalvelussa. Sinulle tarjotaan jonotuksen aikana mahdollisuutta käydä tunnistautumassa Suomi.fi-palvelussa. Tunnistautumisen tavoitteena on nopeuttaa asiasi käsittelyä ja parantaa asioinnin tietosuojaa.

Takaisinsoittopalvelu

Palvelemme soittajat saapumisjärjestyksessä. Jos palvelussa on jonoa, voit jäädä puhelujonoon. Klo 9–13.30 välillä sinulle voidaan tarjota mahdollisuus jättää takaisinsoittopyyntö, mikä tarkoittaa sitä, että asiantuntija soittaa sinulle takaisin 0295-alkuisesta numerosta yhden kerran saman päivän aikana. Jos sinulle tarjotaan mahdollisuutta valita takaisinsoittopyyntö, suosittelemme sen valitsemista. Kun soitat, saat aina ajankohtaisen tiedon puhelinpalvelun tilanteesta sekä toimintaohjeet.

Chat-palvelu

TE-asiakaspalvelukeskuksen asiantuntijat palvelevat sinua tämän sivun chatissa maanantaista perjantaihin klo 9–15.

Palvelussa voit esittää kysymyksiä nimettömänä. Chatista saat vastauksia työttömyysturvaan liittyviin kysymyksiin. Huomioithan, että chatissa et voi hoitaa henkilökohtaisia asioitasi, vaan niissä sinun tulee käyttää joko Oma asiointi -verkkopalvelua tai puhelinpalvelua. Tällä hetkellä chat-palvelu toimii vain suomeksi.

Päivitetty: