Työttömyysturvaneuvonta

Työttömyysturvaneuvonta on TE-palveluiden valtakunnallinen neuvontapalvelu, josta saat neuvoa ja vastauksia työttömyysturvaan liittyviin kysymyksiin. Palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 9–16.15.

0295 020 701

Puhelinpalvelussa voi olla ruuhkaa erityisesti lounasaikaan klo 11–13.15.

Työttömyysturvaneuvonta on valtakunnallinen neuvontapalvelu, josta saat tietoa esimerkiksi

  • työnhakijan työttömyysturvan saamisen edellytyksistä,
  • yrittäjän työttömyysetuuden edellytyksistä,  
  • opiskelun vaikutuksesta oikeuteen saada työttömyysturvaa,
  • osa-aikaisen tai tilapäisen työn vaikutuksista työttömyysturvan saamiseen,
  • TE-toimistosta tai kuntakokeilusta saatuun selvityspyyntöön vastaamisesta sekä
  • muutoksenhausta TE-toimiston tai kuntakokeilun antamaan työvoimapoliittiseen lausuntoon.

Pilotoimme heinäkuusta alkaen asiakkaan vahvaa tunnistusta puhelinpalvelussa. Sinulle tarjotaan jonotuksen aikana mahdollisuutta käydä tunnistautumassa Suomi.fi-palvelussa. Tunnistautumisen tavoitteena on nopeuttaa asiasi käsittelyä ja parantaa asioinnin tietosuojaa.

Takaisinsoittopalvelu

Palvelemme soittajat saapumisjärjestyksessä. Jos palvelussa on jonoa, voit jäädä puhelujonoon. Klo 9–14 välillä sinulle tarjotaan mahdollisuus jättää takaisinsoittopyyntö, mikä tarkoittaa sitä, että asiantuntija soittaa sinulle takaisin 0295-alkuisesta numerosta yhden kerran saman päivän aikana. Jos sinulle tarjotaan mahdollisuutta valita takaisinsoittopyyntö, suosittelemme sen valitsemista. Kun soitat, saat aina ajankohtaisen tiedon puhelinpalvelun tilanteesta sekä toimintaohjeet.

Chat-palvelu

TE-asiakaspalvelukeskuksen asiantuntijat palvelevat sinua tämän sivun chatissa maanantaista perjantaihin klo 9–15. Chatista saat vastauksia työttömyysturvaan liittyviin kysymyksiin. Vastaajina toimivat TE-puhelinpalvelujen työttömyysturvaan erikoistuneet asiantuntijat. Palvelussa voit esittää kysymyksiä nimettömänä. Huomioithan, että chatissa et voi hoitaa henkilökohtaisia asioitasi, vaan niissä sinun kannattaa käyttää joko Oma asiointi-verkkopalvelua tai puhelinpalvelua. Tällä hetkellä chat-palvelu toimii vain suomeksi.

Jos olet kuntakokeilun asiakas, henkilöasiakkaan puhelinpalvelu ja Oma asiointi -verkkopalvelu ovat myös sinun käytössäsi.

Päivitetty: