Työmarkkinatorin Asiointi-osiossa voi esiintyä virhetilanteita uudistuksen takia. Jos et pysty hoitamaan asiaasi virheen vuoksi, olethan yhteydessä alueesi työvoimaviranomaiseen. Virhetilanteiden takia hoitamatta jääneet asiat voidaan korjata jälkikäteen. Lue lisää

Luotsi Pohjois-Karjala – Palvelut työnhakuun ja työllistämiseen

Tältä sivustolta löydät työllisyyteen liittyvät palvelut Pohjois-Karjalan alueella.

Tervetuloa Pohjois-Karjalan työllisyysalueen teemasivulle

Tällä sivulla kerromme Pohjois-Karjalan työllisyysalueen asioimiskäytännöistä sekä esittelemme työnhakuasi edistäviä paikallisia palveluja, jotka on ensisijaisesti tarkoitettu alueemme asiakkaille. Kunkin palvelun kohdalta löydät lisätietoa palvelun sisällöstä, kohderyhmästä ja palveluun hakeutumisesta.

Pohjois-Karjalan työllisyysalueen tulevat tapahtumat löydät tapahtumakalenteristamme.

Aluesivujemme Ajankohtaista-osiossa pääset tutustumaan tarkemmin alueemme uutisiin. 

Asiointipalvelut henkilö- ja yritysasiakkaille

Henkilöasiakkaan asiointi tapahtuu ensisijaisesti Asiointi-verkkopalvelun kautta.

Työnantajille ja yrittäjille tarkoitetusta osiosta löydät työkaluja, jotka auttavat rekrytoinnissa. Julkaise työpaikkailmoitus ja löydä avoimeen tehtävääsi sopiva työntekijä.

Työnantajan viranomaisasiointi löytyy vielä toistaiseksi TE-palveluiden Oma asioinnista. Siellä voit jättää yhteydenoton, hakea palkkatukea ja tehdä maksatushakemuksen.

Pohjois-Karjalan työllisyysalueen yhteystiedot

Jos et voi käyttää verkkopalvelua, voit lähettää meille postia tai sähköpostia, sekä asioida puhelinpalvelussa tai kuntien palvelupisteillä.

Postiosoite: Torikatu 19 A, 80100 Joensuu
Sähköposti: tyollisyysalue@joensuu.fi

Huomaathan, että sähköposti on suojaamaton yhteys. Toimita henkilökohtaisia tietoja sisältävät liitteet ensisijaisesti Asiointi-palvelussa tai postitse. Asiointiin liittyviä luottamuksellisia viestejä voit lähettää myös turvasähköpostilla, johon voi liittää liitetiedostoja.

Suojattu sähköposti (joensuu.fi)

Puhelinpalveluista saat henkilöasiakkaille sekä työnantajille ja yrityksille suunnattua tietoa ja neuvontaa työllisyyteen liittyvissä asioissa.

  • Henkilöasiakkaiden puhelinpalvelu puh. 013 267 8001 (arkisin klo 9–15)
  • Työnantaja- ja yritysasiakkaiden puhelinpalvelu puh. 013 267 8002 (arkisin klo 9–16)
  • Puhelun ja jonotuksen hinta on normaali puhelinliittymäsi sopimuksen mukainen hinta (paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu).

Kuntien palvelupisteillä sijaitsevat työllisyyden viranomaispalvelut. Viranomaispalveluihin sisältyy

  • työnhakijan neuvontapalvelu
  • työnhaun käynnistäminen, muutokset tai päättäminen
  • asiakirjojen toimittaminen
  • tietoa, neuvontaa ja ohjausta työllisyysalueen palveluista

Palvelupisteet palvelevat myös työnantajia, jotka tarjoavat työllistymismahdollisuuksia ja tarvitsevat työvoimaa. Asiointiaika kannattaa varata etukäteen yritys- ja työnantaja-asiakkaiden puhelinpalvelumme kautta.

Lisäksi jokaisessa kunnassa on Luotsin palvelupiste, josta saat matalalla kynnyksellä tukea, ohjausta ja neuvontaa esimerkiksi työhön, koulutukseen tai uran suunnitteluun liittyviin asioihin.

Työllisyysalueen yhteystiedot

Asioiden käsittelyajat

Käsittelyajan määräaika lähtee kulumaan vasta, kun kaikki päätökseen liittyvät asiakirjat on toimitettu. Asiointi-palvelun kautta voit seurata asioiden käsittelyä verkossa.

Odota rauhassa yhteydenottoamme. Tarkistussoitot ja -viestit eivät nopeuta asian käsittelyä.

Käsittelyajat

  • Työttömyysturvan asiantuntijakäsittely 30 päivää
  • Yhteydenottopyynnöt asiantuntijoille 5 työpäivää

Tätä teemasivua ylläpitää Pohjois-Karjalan työllisyysalue, vastuukuntana Joensuun kaupunki.