Näin ilmoitat palkkatukipaikan

Palkkatukipaikan ilmoittaminen  

Kun haluat ilmoittaa palkkatukipaikan, valitse Yrityksen asiointi. Valitse sen jälkeen avautuvasta navigaatiopalkista Palkkatukipaikat. 

Kuva 1: Yrityksen asioinnin navigaatio 

Palkkatukipaikat-sivulla näet omilla välilehdillään haussa olevat ja arkistoidut ilmoitukset.  

Kun haluat tehdä uuden palkkatukipaikkailmoituksen, valitse Uusi palkkatukipaikka. 

Voit tehdä ilmoituksen myös tällä hetkellä haussa olevan tai arkistoidun ilmoituksen pohjalta. Silloin sinun tulee avata ilmoitus ja valita sivun alaosasta Kopioi.  

Tässä esimerkissä tehdään uusi ilmoitus.  

Voit missä tahansa vaiheessa ennen ilmoituksen lähettämistä tallentaa ilmoituksen luonnoksena ja palata siihen myöhemmin. Löydät luonnostilassa olevat ilmoitukset Palkkatukipaikat-sivulta. 

Kuva 2: Palkkatukipaikat –sivu 

Kun olet valinnut Uusi palkkatukipaikka, sinulle avautuu ohjesivu. Kun haluat aloittaa ilmoituksen tekemisen, valitse Aloita. 

Perustiedot-sivulla valitset, millä kielillä haluat julkaista ilmoituksen ja mikä on työkieli. Tarkista automaattisesti lisätyt työnantajaa koskevat tiedot. Valitse ilmoituksella näkyvä työnantajan nimi ja yhteystiedot.  

Kuva 3: Kielivalinta ja työnantajan tiedot 

Kerro, kuinka monta henkilöä aiot palkata. 

Valitse, onko yrityksestä irtisanottu tuotannollisista tai taloudellisista syistä työntekijöitä edeltäneiden 12 kuukauden aikana. 

Valitse oikea palkkatukiprosentti. 

Kuva 4: Irtisanomisten tilanteen ja palkkatukiprosentin valinta  

Kun olet lisännyt tarvittavat tiedot, valitse Seuraava. 

Kuvaus ja osaaminen -sivulla voit laatia otsikon työtehtävälle. Kirjoita Työn kuvaus -kenttään, mitä työtehtäviä työhön kuuluu. 

Kuva 5: Otsikon ja työn kuvauksen lisääminen 

Seuraavaksi valitse Valitse avainsanat. 

Kuva 6: Avainsanojen valinta 

Työmarkkinatori ehdottaa kirjoittamasi kuvauksen perusteella erilaisia ammatteja ja osaamisia. Valitse sopivat ammatit ja osaamiset. Voit valita kumpiakin yhden tai useampia. Jos ehdotuksista ei löydy sopivia avainsanoja, voit käyttää vapaata sanahakua ammattinimikkeiden ja osaamisten etsimiseen. 

 Kuva 7: Avainsanojen valinta 

Kun olet valinnut sopivat avainsanat, valitse Tallenna valinnat. 

Tilastointia varten sinun pitää valita yksi tehtävänimike pääasialliseksi ammatiksi. 

Kuva 8: Pääasiallisen ammatin lisääminen 

Kun olet lisännyt tarvittavat tiedot, valitse Seuraava. 

Taidot-sivulla voit kertoa työtehtävässä liittyvistä vaatimuksista. 

Jos työssä vaaditaan lupia tai kortteja, valitse ne ja kirjoita tarvittaessa lisätietoja. 

Jos työssä vaaditaan ajokortteja, valitse ne ja kirjoita tarvittaessa lisätietoja.   

Kuva 9: Lupien, korttien ja ajokorttien lisääminen 

Valitse, tarvitaanko tehtävässä rikosrekisteriote lasten, iäkkäiden tai vammaisten kanssa työskentelyä varten. 

Kuva 10: rikosrekisteriotteiden tietojen lisääminen 

Kun olet lisännyt tarvittavat tiedot, valitse Seuraava. 

Tarkemmat tiedot -sivulla voit kertoa työsuhteen muodosta ja kestosta sekä sijainnista. 

Valitse työsuhteeseen ja -aikaan liittyvät tiedot. 

Jos pääasiallinen palkkatukityön suorittamispaikka on työnantajan tiloissa, valitse ”Pääasiallinen työskentelypaikka…”. Kirjoita toimipaikan osoite avautuviin kenttiin. Valitse Työn sijainti -kenttään vähintään yksi kunta tai maakunta. 

Kuva 11: sijaintitietojen lisääminen 

Kun olet lisännyt tarvittavat tiedot, valitse Seuraava. 

Hakuohjeet -sivulla voit lisätä ilmoitukseen työn aloitusajankohdan ja hakuajan päättymispäivän ja -ajan. Hakuajan pituus on enintään kuusi kuukautta. Hakuajan päättymisen jälkeen ilmoitus arkistoidaan ja se on katsottavissa "Palkkatukipaikat-sivun Arkistoidut palkkatukipaikat -välilehdeltä. 

Kuva 12: työn aloitusajan ja hakuajan lisääminen 

Kun olet lisännyt tarvittavat tiedot, valitse Seuraava. 

Yhteenveto ja lähetys -sivulla voit tarkistaa, että kaikki ilmoittamasi tiedot ovat oikein. Jos jostakin kohdasta puuttuu pakollisia tietoja, siinä lukee punaisella Pakollinen tieto. Jos haluat lisätä tai muokata tietoja, valitse oikean otsikon kohdalta Muokkaa. Kun olet tarkistanut, että kaikki tiedot ovat oikein ja ilmoitus on valmis, valitse Lähetä. 

 Kuva 13: yhteenveto ilmoitukselle lisätyistä tiedoista 

Kun olet lähettämässä ilmoitusta, sinulta varmistetaan vielä, että tiedot ovat oikein. Jos haluat palata tarkistamaan tai muokkaamaan ilmoitusta, valitse Peruuta. Jos ilmoitus on valmis ja haluat lähettää sen asiantuntijan tarkistettavaksi, valitse Lähetä. 

Kuva 14: varmistus ennen ilmoituksen lähettämistä 

Ilmoituksen lähettämisen jälkeen saat tiedon siitä, että se on vastaanotettu. Asiantuntija tarkistaa ja julkaisee ilmoituksen. Ilmoitus näkyy palkkatukeen oikeutetuille henkilöasiakkaille ja työvoimaviranomaisille, eli sitä ei näytetä Työmarkkinatorin Avoimet työpaikat -osiossa. Jos haluat korjata ilmoituksen tietoja, sinun tulee olla yhteydessä työvoimaviranomaiseen. 

 Kuva 15: Vastaanottoilmoitus 

Kun haluat sulkea vastaanottoilmoituksen, valitse Sulje. Sen jälkeen palaat Palkkatukipaikat-sivulle. Lähettämäsi ilmoitus näkyy listalla ja siinä näkyy merkintä Lähetetty. Kun asiantuntija on käsitellyt ja hyväksynyt ilmoituksen, siihen vaihtuu Julkaistu-merkintä. 

Kuva 16: Palkkatukipaikat-sivu, jossa näkyy luonnostilassa oleva ilmoitus 

Päivitetty: