Det kan ännu förekomma störningar i Jobbmarknadens sektion E-tjänster på grund av uppdateringen. Om du inte kan sköta ditt ärende på grund av en störning, vänligen lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten. Berätta vad du försökte göra och din sakkunniga kontaktar dig. Om det inte är möjligt att inleda arbetssökningen på grund av ett fel i tjänsten, vänligen kontakta den lokala AN-byrån eller kommunförsöket. Om du behöver ett intyg att du är arbetssökande, lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten.

Ge respons⁠
Ge respons⁠
Anvisningar och stöd⁠

På den här sidan hittar du råd om hur du använder Jobbmarknaden. Instruktionerna är indelade i olika målgrupper. Störningsmeddelanden och instruktioner för hur du ska agera vid störningar hittar du på en separat sida.

Anvisningar och stöd⁠ för personkunder

På Jobbmarknaden kan en personkund sköta ärenden med arbetskraftsmyndigheten i sektionen e-tjänster, eller söka arbete eller planera företagsverksamhet frivilligt i sektionen Min karriärstig.

Anvisningar och stöd⁠ för arbetsgivare och företagare

På Jobbmarknaden kan arbetsgivare och företagare söka arbetssökande, publicera en platsannons och planera företagsverksamhet.

Anvisningar och stöd⁠ för samarbetspartner

På Jobbmarknaden kan samarbetspartnerna erbjuda sina tjänster eller ta i bruk import- och exportgränssnitt för platsannonser.