Det kan ännu förekomma störningar i Jobbmarknadens sektion E-tjänster på grund av uppdateringen. Om du inte kan sköta ditt ärende på grund av en störning, vänligen lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten. Berätta vad du försökte göra och din sakkunniga kontaktar dig. Om det inte är möjligt att inleda arbetssökningen på grund av ett fel i tjänsten, vänligen kontakta den lokala AN-byrån eller kommunförsöket. Om du behöver ett intyg att du är arbetssökande, lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten.
Företagare och arbetsgivare betjänas både av den riksomfattande FöretagsFinland-telefontjänsten och AN-byråernas företagstjänster. Tjänsterna är öppna från måndag till fredag mellan kl. 9 och 16.15.
Telefontjänsten är öppen måndag till fredag klockan 9–16.15. Priset för samtalet är enligt ditt eget abonnemangsavtal (mobilsamtalsavgift eller lokalnätsavgift). Även kötiden är avgiftsbelagd.
Du kan skicka din fråga med en elektronisk blankett. Vi besvarar din fråga normalt i genomsnitt inom två arbetsdagar.
FöretagsFinland-telefontjänstens chatt hjälper på finska vardagar klockan 9–16.
Kontakta arbets- och näringsbyrån inom din egen region då du behöver rådgivning eller hjälp i ärenden som berör
Arbetsgivar- och företagskundernas telefontjänster betjänar också i områden som ingår i kommunförsöket för sysselsättning.
Arbetstillstånden behandlas från 15.9.2022 i en landsomfattande enhet. Behandlingen av ärendet förändras inte, men telefonnumret och e-postadressen är gemensamt för alla.
Vi erbjuder hjälp och råd för företagare med ekonomiska svårigheter och betalningssvårigheter. Rådgivarna på Företagarens ekonomihjälp är experter på företagsekonomi och på att förbättra företagens lönsamhet.