Information om Jobbmarknadens E-tjänster
Information om Jobbmarknadens E-tjänster hjälper dig med användning av e-tjänsterna och vid behov vägledning till passliga tjänster.
0295 025 505
Telefontjänsten är öppen måndag till fredag mellan klockan 9–15. Priset för samtalet är enligt ditt eget abonnemangsavtal (mobilsamtalsavgift eller lokalnätsavgift). Även kötiden är avgiftsbelagd.
Återuppringning
Servicen är tillgänglig endast genom att man lämnar ett ringbud. Sakkunniga ringer upp dig från ett nummer som börjar med 0295, man ringer upp dig under samma dag och endast en gång. Du kan lämna ett ringbud kl. 9-15. Observera att, om du har förhindrat att ditt nummer syns för mottagaren av samtalet, så går det inte att lämna ett ringbud. När vi ringer upp dig, är samtalet avgiftsfritt för dig.
Chatt
Kund- och rådgivningstjänsternas sakkunniga betjänar dig i chatten från måndag till fredag från klockan 9 till 15. För närvarande är chattjänsten tillgänglig endast på finska.
Kom ihåg att E-tjänsterna är tillgängliga 24/7
Du kan sköta så gott som alla dina ärenden i sektionen E-tjänster. Personkunder kan bl.a. anmäla sig som arbetssökande i tjänsten, ändra sina kontaktuppgifter, lämna en utredningsbegäran eller meddela om en ändring i jobbsökningssituationen.
Rådgivningstjänster på olika språk
Rådgivningstjänsten hjälper dig på olika språk. Du kan enkelt hitta svenska och engelska tjänster när du byter språk på webbplatsen. Telefonservicen finns också på ryska.
Denna webbplats är en del av Europeiska kommissionens portal Your Europe. Hittade du det du sökte? Ge respons! (europa.eu)
Uppdaterad: