Det kan ännu förekomma störningar i Jobbmarknadens sektion E-tjänster på grund av uppdateringen. Om du inte kan sköta ditt ärende på grund av en störning, vänligen lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten. Läs mer
Det kan förekomma tillfälliga störningar i chatten och webbtjänsterna för de riksomfattande rådgivningstjänsterna på grund av problem med datakommunikationsförbindelser.
Om du inte har kunnat sköta ditt ärende på grund av en störning i Jobbmarknadens avsnitt E-tjänster eller en tjänst som är överbelastad på grund av störningen, kontakta oss senare på nytt. Som ärendedatum ser vi den tidpunkt då du har försökt ringa vår rådgivningstjänst eller uträtta ärenden på nätet. Ärenden som inte har skötts på grund av en störning kan åtgärdas i efterhand.
Observera att om rådgivningstjänsterna är stängda kan du lämna en kontaktbegäran i Jobbmarknadens avsnitt E-tjänster. På motsvarande sätt kan du vid störningar i avsnittet E-tjänster kontakta rådgivningstjänsterna.
Om du har lämnat en begäran om att bli uppringd ringer vi dig så fort det är möjligt. Tyvärr kan vi inte garantera återuppringning samma dag vid störningssituationer.
Om du inte kan sköta ditt ärende på grund av en störning, vänligen lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten. Berätta vad du försökte göra och din sakkunniga kontaktar dig. Om det inte är möjligt att inleda arbetssökningen på grund av ett fel i tjänsten, vänligen kontakta den lokala AN-byrån eller kommunförsöket. Om du behöver ett intyg att du är arbetssökande, lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten.
Webbtjänsten Mina e-tjänster har ett driftavbrott från torsdagen den 10.10. från klockan 16.30 till tisdagen 15.10.2024 klockan 8. Under serviceavbrottet är e-tjänsterna för person- och arbetsgivarkunder ur bruk och det kan förekomma avbrott på Jobbmarknaden. Det är inte möjligt att logga in på Jobbmarknaden under driftavbrottet och det kan finnas brister i informationsinnehållet och länkarnas funktionalitet.
AN-byråernas telefon- och chattjänster för personkunder och företag och arbetsgivare är stängda på grund av uppdateringen. Telefontjänsterna FöretagsFinland och Företagarens ekonomihjälp betjänar normalt både per telefon och per chatt.