Stöd och respons
I listan nedan hittar du anvisningar för olika situationer där du kan ta kontakt. Välj det alternativ som passar dig bäst så att ditt meddelande går direkt till rätt instans för behandling.
Via rätt kontaktkanal ser du till att du får det stöd du behöver så snabbt och smidigt som möjligt.
Ta kontakt med ditt eget sysselsättningsområde via en kontaktbegäran. För att du ska kunna lämna en kontaktbegäran måste du logga in på Jobbmarknadens E-tjänster.
Personkund
Arbetsgivare eller företagare
Du kan få råd och stöd i användningen av Jobbmarknaden via olika kanaler både som personkund och som företags- och arbetsgivarkund.
Via Jobbmarknadens responsblankett kan du inte uträtta ärenden hos arbetskraftsmyndigheten, sköta dina personliga ärenden eller påverka behandlingen av dem, eftersom responsen inte kopplas till eventuella kunduppgifter. Med responsblanketten kan du endast lämna utvecklingsförslag eller respons om funktionerna på Jobbmarknaden.