Om du inte kan sköta ditt ärende på grund av en störning, vänligen lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten. Berätta vad du försökte göra och din sakkunniga kontaktar dig. Om det inte är möjligt att inleda arbetssökningen på grund av ett fel i tjänsten, vänligen kontakta den lokala arbetskraftsmyndigheten. Om du behöver ett intyg att du är arbetssökande, lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten.
Kontaktbegäran är tillgänglig endast om din arbetsansökan är i kraft. Om du inte har anmält dig som arbetssökande, se kontaktinformation till ditt sysselsättningsområde.
Det görs en uppdatering i arbetskraftsservicens datasystem, vilket orsakar att både Jobbmarknadens E-tjänster och webbtjänsten Mina E-tjänster för företagare och arbetsgivare är ur bruk. Driftavbrottet börjar måndag 30.12.2024 kl. 8 och slutar torsdag 2.1.2025 kl. 8.