På grund av ett teknisk fel syns sysselsättningsplaner inte i E-tjänster på Jobbmarknaden. Problemet är under utredning och åtgärdas så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär.
Om du inte kan sköta ditt ärende på grund av en störning, vänligen lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten. Berätta vad du försökte göra och din sakkunniga kontaktar dig. Om det inte är möjligt att inleda arbetssökningen på grund av ett fel i tjänsten, vänligen kontakta den lokala arbetskraftsmyndigheten. Om du behöver ett intyg att du är arbetssökande, lämna en kontaktbegäran i E-tjänsten.
Kontaktbegäran är tillgänglig endast om din arbetsansökan är i kraft. Om du inte har anmält dig som arbetssökande, se kontaktinformation till ditt sysselsättningsområde.
Det görs en uppdatering i arbetskraftsservicens datasystem, vilket orsakar att både Jobbmarknadens E-tjänster och webbtjänsten Mina E-tjänster för företagare och arbetsgivare är ur bruk. Driftavbrottet börjar måndag 30.12.2024 kl. 8 och slutar torsdag 2.1.2025 kl. 8.