Työnhakijan asiointi muuttui
Työnhakijan asiointi muuttui toukokuusta 2022 lähtien.
Muutoksen myötä
- Aiempaa yksilöllisempää ja henkilökohtaisempaa palvelua.
- Kasvokkaiset tapaamiset vastuutyöntekijän kanssa lisääntyvät.
- Työnhakuvelvollisuus uudistuu ja karenssit lievenevät.
Työnhaun alkamisen jälkeen tapaamisia järjestetään useammin
- Osa tapaamisista on kasvokkain
- Vastuutyöntekijä neuvoo työnhaussa ja tarjoaa sinulle sopivia tukipalveluja.
- Yhdessä mietitään sopivia reittejä kohti työtä.
Lisää omatoimisuutta työnhakuun
- Sinulle asetetaan yksilöllinen työnhakuvelvollisuus.
- Sinun tulee hakea kuukaudessa vähintään 0–4 työpaikkaa.
- Saat itse valita, mitä paikkoja haet.
- Työnhakuvelvoitteen täyttäminen korvaa osittain työtarjoukset.
Uppdaterad: