Työnhakijan asiointi muuttui

Työnhakijan asiointi muuttui toukokuusta 2022 lähtien.

Muutoksen myötä

  • Aiempaa yksilöllisempää ja henkilökohtaisempaa palvelua.
  • Kasvokkaiset tapaamiset vastuutyöntekijän kanssa lisääntyvät.
  • Työnhakuvelvollisuus uudistuu ja karenssit lievenevät.

Työnhaun alkamisen jälkeen tapaamisia järjestetään useammin

  • Osa tapaamisista on kasvokkain 
  • Vastuutyöntekijä neuvoo työnhaussa ja tarjoaa sinulle sopivia tukipalveluja.
  • Yhdessä mietitään sopivia reittejä kohti työtä.

Lisää omatoimisuutta työnhakuun

  • Sinulle asetetaan yksilöllinen työnhakuvelvollisuus.
  • Sinun tulee hakea kuukaudessa vähintään 0–4 työpaikkaa.
  • Saat itse valita, mitä paikkoja haet.
  • Työnhakuvelvoitteen täyttäminen korvaa osittain työtarjoukset.

Päivitetty: