Anvisningar och stöd⁠

Telefonrådgivare

Yrke Uppdaterad

En telefonrådgivare eller kundtjänstmedarbetare inom telefonservice svarar på kundernas samtal och hjälper dem med olika frågor och problemsituationer. Arbetet kan till exempel handla om att hantera beställningar, fakturering, teknisk support eller tidsbokningar. Yrket kräver förmåga att lyssna, problemlösningsförmåga samt goda interaktionsfärdigheter.

Eri aloilla, kuten pankeissa, terveydenhuollossa ja yksityisissä yrityksissä.

Bläddra bland jobbannonser: Telefonrådgivare

Puhelinpalveluneuvojan ammatissa vaaditaan hyviä vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitoja, sillä työssä ollaan jatkuvasti tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Selkeä ja kohtelias puhetapa on tärkeä, samoin kyky kuunnella asiakasta ja ymmärtää hänen tarpeensa. Tehtävässä tarvitaan myös paineensietokykyä ja ongelmanratkaisutaitoja.

Tietotekniset taidot ovat olennaiset, sillä asiakastietoja käsitellään usein erilaisissa järjestelmissä ja työssä täytyy hakea osata hakea tietoa. Lisäksi alan tuntemus on eduksi, esimerkiksi tuotteista, palveluista tai organisaation toiminnasta, jotta asiakasta voidaan palvella asiantuntevasti ja tehokkaasti. Kielitaidosta on merkittävää etua.

Tehtävään ei yleensä vaadita koulutusta, vaan työnantaja perehdyttää työtehtäviin.

Sök utbildningar (studieinfo.fi)⁠

Offentliga sektorn

2531 €/m

Privata sektorn

2740 €/m

Medianlön

2738 €/m

Informationen baserar sig på en medianinkomst, det vill säga på den lön som ligger i mitten av löner ordnade i storleksordning.

Källa: Statistikcentralens lönestrukturstatistiken

Yrkesområde