Sähköiset palvelut uudistuvat – käyttökatko viikonloppuna
TE-palveluiden Oma asiointi- ja neuvontapalveluissa on käyttökatko perjantaina 10.3.2023 klo 16:00 – maanantaina 13.3.2023 klo 7.30 välisenä aikana. Käyttökatkon ja päivityksen jälkeen työttömyysturvaan liittyvät sähköiset TE-asioinnit ovat käytössä uudistuvassa asiointipalvelussa.
Viikonloppuna 10.3. – 12.3.2023 käynnistyy TE-palveluiden nykyisten Oma asiointipalvelujen uudistaminen. Työ tehdään vaiheittain ja ensimmäisenä otetaan käyttöön sähköiset työttömyysturvaan liittyvät selvityspyyntö- ja lausuntoasioinnit.
Käyttäjälle siirtyminen asiointipalveluista toiseen sekä ulkoasultaan erilaiselle asiointilomakkeelle tapahtuu tunnistautumistietoihin perustuen. Siirtyminen on turvallista ja asiointipalvelu ohjaa käyttöä.
Käyttökatkon vuoksi TE-puhelinpalvelut suljetaan perjantaina 10.3.2023 klo 15.45, samoin Oma asioinnin chat-palvelu. Muut chatit, Yritys-Suomi-puhelinpalvelu ja Yrittäjän talousapu palvelevat normaalisti klo 16.15 saakka.
Käyttökatkon takia mahdollisesti hoitamatta jääneet asiasi voidaan korjata jälkikäteen. Hoidathan nämä mahdollisimman pian katkon päättymisen jälkeen. Varauduthan myös siihen, että käyttökatkon jälkeen sekä puhelin- että verkkopalveluissa voi esiintyä ruuhkaa.
Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
TE-palvelujen digitalisointi etenee
Työ- ja elinkeinopalvelujen digitalisaatio -hankkeessa uudistetaan ja sähköistetään valtion työ- ja elinkeinopalveluita ja nykyiset Oma asiointi -palvelun kautta tarjottavat sähköiset asiointipalvelut siirtyvät vaiheittain Työmarkkinatorille rakentuvaan järjestelmäympäristöön. Tavoitteena on, että sekä TE-asiointipalvelu että asiakkuudenhallintajärjestelmä olisivat pääosin uudistettu vuoden 2023 loppuun mennessä.