Receptionschef
Hotellchefen ansvarar för receptionsservicen och kundnöjdheten på hotellet. Hen fungerar som förman för receptionspersonalen. I arbetet behövs färdigheter i kundservice och interaktion samt organisationsförmåga.
Majoituspalveluja tarjoavat yritykset, kuten hotellit ja kylpylät.
Hotellipäälliköltä edellytetään palveluhenkisyyttä sekä kykyä tulla toimeen erilaisten asiakkaiden kanssa. Esihenkilötehtävissä tarvitaan vuorovaikutustaitoja, hyvää suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa sekä järjestelmällisyyttä. Lisäksi tarvitaan taloudellista ajattelukykyä sekä hyviä organisointitaitoja.
Työssä tarvitaan myös vastuullisuutta sekä kykyä vastaanottaa palautetta, sillä hotellipäällikkö vastaa usein asiakastyytyväisyydestä ja palvelun kehittämisestä. Ammatissa on kehitettävä uusia ideoita ja toteutettava niitä yhdessä muun henkilöstön kanssa, joten työssä tarvitaan myös luovuutta ja yhteistyötaitoja.
Hyvä kielitaito on välttämättömyys.
Ammattikorkeakoulussa voi suorittaa matkailu- ja ravitsemisalan ammattikorkeakoulututkinnon, restonomi (AMK). Osaamisen kartuttua voidaan suorittaa majoitus- ja ravitsemisalan esimiestyön erikoisammattitutkinto. Tutkinnon voi suorittaa myös oppisopimuksella.
Medianlön
2701 €/m
Informationen baserar sig på en medianinkomst, det vill säga på den lön som ligger i mitten av löner ordnade i storleksordning.