TE-asiakaspalvelukeskus palvelee ammattitaidolla ja ystävällisesti

Uutinen

Työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskuksen asiakkaat kiittävät antamissaan palautteissa ystävällisestä ja asiantuntevasta palvelusta.

Asiakkaat arvostavat kuuntelua ja aitoa kohtaamista.

–Tämän vuoden teemana TE-asiakaspalvelukeskuksen asiakaspalautteiden keräämisessä ja laadun kehittämisessä on ollut empaattinen ja arvostava vuorovaikutus. Asiakkaiden tyytyväisyys, heille annettujen ohjeiden selkeys ja asiantuntijoiden osaaminen näkyvät asiakkaiden antamissa palautteissa, kertoo TE-asiakaspalvelukeskuksen johtaja Stefan Strandberg.

Keväällä ja kesällä 2024 tehdyissä kyselyissä TE-asiakaspalvelukeskuksen asiakkailta kysyttiin viestillä, kuinka hyvin asiakaspalvelija onnistui palvelemaan asteikolla 1–5. Kysely tehtiin henkilöasiakkaiden syvennetyn ruotsin- ja englanninkielisen palvelun, Uraohjauksen, Yrittäjän talousapu -palvelun ja Yritys-Suomi-puhelinpalvelun ruotsin- ja englanninkielisen palvelun asiakkaille ja vastauksia saatiin yli 1300 kappaletta.

  • Syvennetyn ruotsinkielisen palvelun arvosana oli 4,6 ja englanninkielisen 4,8
  • Uraohjauksen asiakkaat antoivat palvelulle arvosanan 4,8
  • Yritys-Suomi-puhelinpalvelun ruotsin- ja englanninkielisen palvelun asiakkaat antoivat arvosanat 4,5 ja 5
  • Yrittäjän talousapu -palvelun arvosana oli 4,5

Viranomaispalvelulle toivotaan jatkoa

Myös kuntakokeilujen asiantuntijoiden TE-neuvonnan asiakkailta pyydettiin palautetta kyselylomakkeen avulla. Palautteiden keskiarvo oli 4,9 ja yli 79 % vastaajista koki saaneensa neuvonnasta riittävästi tietoa. Asiantuntijoita palveluun toivotaan enemmän, koska jonotusajat voivat olla pitkät. Palvelun jatkumista TE24 -muutoksen jälkeen toivottiin - kaikki vastaajat pitivät palvelun jatkoa erittäin tarpeellisena.

TE-asiakaspalvelukeskuksen asiakkailta saatuja palautteita:

  • ”Bra svensk service, förstående och kunnig. Svarade snabbt.”
  • ”Hyvin selkeät ohjeet. Neuvoja kertasi ja varmisti ammattitaidolla ja hyvällä asiakaskohtaamisella, että vaikea asia tuli selväksi. Kiitos paljon.”
  • “The adviser is very knowledgeable and service oriented. I got more useful information than I thought about before I called.”

TE-asiakaspalvelukeskus palvelee puhelimitse ja chatin, sähköpostin sekä somen kautta

Valtakunnallinen työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus hoitaa julkisia työvoima- ja yrityspalvelujen tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluja. Palveluihin kuuluvat TE-puhelinpalvelut, Yritys-Suomi-puhelinpalvelu ja Yrittäjän talousapu -palvelu. Palvelut ovat saatavilla puhelimen, chatin, sähköpostin, sosiaalisen median ja muiden sähköisten viestintävälineiden välityksellä.

Valtakunnalliset asiakas- ja neuvontapalvelut ja TE-asiakaspalvelukeskuksen henkilöstö siirtyvät suurilta osin KEHA-keskukseen 1.1.2025 alkaen. Tiedot tulevista neuvontapalveluista täsmentyvät syksyn 2024 aikana.

Lue lisää

Henkilöasiakkaan neuvontapalvelut

Aiheesta muualla