TE-asiakaspalvelukeskus palvelee ammattitaidolla ja ystävällisesti
Työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskuksen asiakkaat kiittävät antamissaan palautteissa ystävällisestä ja asiantuntevasta palvelusta.
Asiakkaat arvostavat kuuntelua ja aitoa kohtaamista.
–Tämän vuoden teemana TE-asiakaspalvelukeskuksen asiakaspalautteiden keräämisessä ja laadun kehittämisessä on ollut empaattinen ja arvostava vuorovaikutus. Asiakkaiden tyytyväisyys, heille annettujen ohjeiden selkeys ja asiantuntijoiden osaaminen näkyvät asiakkaiden antamissa palautteissa, kertoo TE-asiakaspalvelukeskuksen johtaja Stefan Strandberg.
Keväällä ja kesällä 2024 tehdyissä kyselyissä TE-asiakaspalvelukeskuksen asiakkailta kysyttiin viestillä, kuinka hyvin asiakaspalvelija onnistui palvelemaan asteikolla 1–5. Kysely tehtiin henkilöasiakkaiden syvennetyn ruotsin- ja englanninkielisen palvelun, Uraohjauksen, Yrittäjän talousapu -palvelun ja Yritys-Suomi-puhelinpalvelun ruotsin- ja englanninkielisen palvelun asiakkaille ja vastauksia saatiin yli 1300 kappaletta.
- Syvennetyn ruotsinkielisen palvelun arvosana oli 4,6 ja englanninkielisen 4,8
- Uraohjauksen asiakkaat antoivat palvelulle arvosanan 4,8
- Yritys-Suomi-puhelinpalvelun ruotsin- ja englanninkielisen palvelun asiakkaat antoivat arvosanat 4,5 ja 5
- Yrittäjän talousapu -palvelun arvosana oli 4,5
Viranomaispalvelulle toivotaan jatkoa
Myös kuntakokeilujen asiantuntijoiden TE-neuvonnan asiakkailta pyydettiin palautetta kyselylomakkeen avulla. Palautteiden keskiarvo oli 4,9 ja yli 79 % vastaajista koki saaneensa neuvonnasta riittävästi tietoa. Asiantuntijoita palveluun toivotaan enemmän, koska jonotusajat voivat olla pitkät. Palvelun jatkumista TE24 -muutoksen jälkeen toivottiin - kaikki vastaajat pitivät palvelun jatkoa erittäin tarpeellisena.
TE-asiakaspalvelukeskuksen asiakkailta saatuja palautteita:
- ”Bra svensk service, förstående och kunnig. Svarade snabbt.”
- ”Hyvin selkeät ohjeet. Neuvoja kertasi ja varmisti ammattitaidolla ja hyvällä asiakaskohtaamisella, että vaikea asia tuli selväksi. Kiitos paljon.”
- “The adviser is very knowledgeable and service oriented. I got more useful information than I thought about before I called.”
TE-asiakaspalvelukeskus palvelee puhelimitse ja chatin, sähköpostin sekä somen kautta
Valtakunnallinen työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus hoitaa julkisia työvoima- ja yrityspalvelujen tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluja. Palveluihin kuuluvat TE-puhelinpalvelut, Yritys-Suomi-puhelinpalvelu ja Yrittäjän talousapu -palvelu. Palvelut ovat saatavilla puhelimen, chatin, sähköpostin, sosiaalisen median ja muiden sähköisten viestintävälineiden välityksellä.
Valtakunnalliset asiakas- ja neuvontapalvelut ja TE-asiakaspalvelukeskuksen henkilöstö siirtyvät suurilta osin KEHA-keskukseen 1.1.2025 alkaen. Tiedot tulevista neuvontapalveluista täsmentyvät syksyn 2024 aikana.
Lue lisää
Henkilöasiakkaan neuvontapalvelut