Tietoturvallinen asiointi palveluissamme
- Alueuutinen
- Uutinen
Tiesitkö tämän tietoturvallisesta asioinnista palveluissamme?

Näin asioit tietoturvallisesti kanssamme
Työvoimaviranomainen hoitaa lakisääteistä tehtävää ja on velvollinen huolehtimaan myös asioinnin tietoturvallisuudesta. Kokosimme Tietoturvallinen asiointi palveluissamme -julkaisuun toimintatapojamme ja suosituksia myös asiakkaillemme. Julkaisut näkyvät sarjana myös some-tileillämme @etelakarjalantyo.
Henkilö- ja pankkiyhteystietojen pyytäminen
Tietoturvalliset vaihtoehdot tietojen toimittamiseen:
- sähköinen asiointipalvelu kirjautuen Työmarkkinatorin Asiointiin
- yhteydenottolomakkeella
- henkilökohtainen asiointi toimipisteessä
Emme koskaan pyydä asiakkaan pankkiyhteystietoja puhelimessa tai tekstiviestillä!
Henkilön tunnistaminen ja valtakirjalla asiointi
- vahva tunnistautuminen Työmarkkinatorin Asiointiin
- henkilökohtainen asiointi toimipisteessä
- toisen puolesta asiointi valtakirjalla on mahdollista osassa palveluja
Ilman luotettavaa henkilötunnistamista voimme keskeyttää palvelutilanteen!
Turvallinen asiointi verkossa
- sähköinen asiointipalvelu kirjautuen Työmarkkinatorin Asiointiin
- yhteydenottolomake ja turvasähköposti
- tiedonhaku ja linkkien käyttö virallisilta verkkosivuilta
Jos huomaat verkkosivuosoitteessa poikkeaman, lopeta sivun käyttö!
Julkisille avoimille verkkosivuille ei tule syöttää henkilö- ja pankkiyhteystietoja!
Työvoimaviranomainen soittaa aina 05616-alkuisesta numerosta.
Verkossa leviää tällä hetkellä myös tietoa, jota julkaistaan TE-palveluiden rekrytiiminä. Kyseiset julkaisut eivät ole työllisyysalueen toimintaa, emmekä ohjaa yhteydenottoihin WhatsApp-sovelluksella.
Aiheesta muualla
Viralliset verkkosivumme:
- Etelä-Karjalan työllisyysalue
- Imatra
- Lappeenranta
- Lemi
- Luumäki
- Parikkala
- Rautjärvi
- Ruokolahti
- Savitaipale
- Taipalsaari