Häiriötiedotteet ja toimintaohjeet häiriötilanteissa

Valtakunnallisten neuvontapalvelujen chatissa ja verkkopalveluissa voi tietoliikenneyhteyksien toimimattomuuden vuoksi olla tilapäisiä häiriöitä.

Jos et ole saanut hoidettua asiaasi Oma asiointi -verkkopalvelussa häiriön tai sen vuoksi ruuhkautuneen palvelun vuoksi, otathan myöhemmin uudelleen yhteyttä. Katsomme asiointipäiväksi ajankohdan, jolloin olet yrittänyt soittaa neuvontapalveluumme tai asioida verkossa. Häiriön vuoksi hoitamatta jääneet asiat voidaan korjata jälkikäteen.

Huomioithan, että jos neuvontapalvelut ovat suljettuina, voit jättää yhteydenottopyynnön Oma asiointi -palvelussa. Vastaavasti Oma asiointi -palvelun häiriötilanteissa voit ottaa yhteyttä neuvontapalveluihin.

Jos jätit meille soittopyynnön, soitamme sinulle heti kun se on mahdollista. Valitettavasti emme häiriötilanteissa voi taata takaisinsoittoa samana päivänä.

Häiriötiedotteet

Työmarkkinatoria huolletaan lauantai 8.6.2024 klo 7.00 - sunnuntai 9.6.2024 klo 16.00 välisenä aikana. Huoltotyöt aiheuttavat käyttökatkon, jonka aikana Työmarkkinatorille tai Oma asiointiin ei voi kirjautua. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Työmarkkinatorin järjestelmiä päivitetään maanantaina 13.5.2024 kello 17–19 välisenä aikana. Päivitystyöt aiheuttavat käyttökatkon, jonka aikana Työmarkkinatori on poissa käytöstä. Käyttökatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
 

Oma asiointi -palvelussa on käyttökatko lauantaina 2.3. klo 7.00-12.00 välisenä aikana. Käyttökatkon aikana henkilöasiakkaan ja työnantajan asiointipalvelut ovat pois käytöstä. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Viikonlopun aikana Oma asiointi -palveluissa ja Työmarkkinatorille kirjautumisessa on käyttökatko. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. Palvelut ovat jälleen käytettävissä maanantaiaamuna.

Oma asiointi -verkkopalveluun liittyviä tietojärjestelmiä päivitetään. Verkkopalvelut ovat poissa käytöstä perjantain 15.12.2023 kello 16.30 ja lauantain 16.12.2023 kello 16 välisenä aikana. Käyttökatkon aikana sekä henkilöasiakkaan että työnantajan asiointipalvelut ovat pois käytöstä. Pahoittelemme katkoksesta aiheutuvaa haittaa.

Oma asiointi -verkkopalveluun liittyviä tietojärjestelmiä päivitetään. Verkkopalvelut ovat poissa käytöstä lauantaina 2.12.2023 kello 7–14 välisenä aikana. Käyttökatkon aikana sekä henkilöasiakkaan että työnantajan asiointipalvelut ovat pois käytöstä. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Verkkopalveluissa on havaittu häiriöitä, jotka vaikuttavat mm. Oma asiointiin ja Haussa olevat työvoimakoulutukset -palveluun. Asiaa selvitellään järjestelmätoimittajien kanssa. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Yritysten ja yhteisöjen puolesta asioinnissa saattaa olla käyttökatkoja torstaina 23.11.2023 kello 16.15–16.45 välisenä aikana päivitystöiden vuoksi. Pahoittelemme käyttökatkoista mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Oma asiointi -verkkopalveluun liittyviä tietojärjestelmiä päivitetään. Verkkopalvelut ovat poissa käytöstä 3.11.2023 klo 16 – 6.11.2023 kello 7.30 välisenä aikana. Käyttökatkon aikana sekä henkilöasiakkaan että työnantajan asiointipalvelut ovat pois käytöstä ja henkilöasiakkaan puhelin- ja chat-palvelut suljetaan perjantaina jo kello 15. Pahoittelemme katkoksesta aiheutuvaa haittaa.

Työmarkkinatorin järjestelmiä päivitetään maanantaina 23.10.2023 kello 16–18 välisenä aikana. Päivitystyöt aiheuttavat käyttökatkon, jonka aikana Työmarkkinatori on poissa käytöstä. Käyttökatko pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. Oma asiointi -verkkopalvelu toimii katkon aikana normaalisti.

Tietoturvauhkan vuoksi olemme joutuneet estämään joitain meille saapuvia sähköpostiviestejä, joita käytetään lähettäjän tietämättä haitallisten tiedostojen levittämiseen. Paras tapa toimittaa asiakirjoja ja varmistaa niiden perilletulo on käyttää turvapostia: https://turvaviesti.te-toimisto.fi tai https://turvaviesti.ely-keskus.fi.

TE-palvelujen puhelinpalvelut ja chat-palvelut ovat suljettuna henkilöstön koulutuksen vuoksi keskiviikosta 27.9.2023 perjantaihin 29.9.2023. TE-toimistot ja työllisyyden kuntakokeilut palvelevat normaalisti, ja Oma asiointi -palvelu on käytettävissäsi.

Verkkopalveluihin on kohdistunut palvelunestohyökkäyksiä, jotka aiheuttavat katkoja ja hidastavat palveluiden käyttöä. Hyökkäyksen estotoimet ovat käynnissä ja palvelut pyritään palauttamaan takaisin mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Henkilöasiakkaan valtakunnalliset puhelinpalvelut ovat 11.9.2023 kello 13.30–14.40 suljettuna asiakastietojärjestelmän ongelmista johtuen. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Oma asiointi -verkkopalveluun liittyviä tietojärjestelmiä päivitetään. Verkkopalvelut ovat poissa käytöstä lauantaina 9.9.2023 kello 6–18 välisenä aikana. Käyttökatkon aikana sekä henkilöasiakkaan että työnantajan asiointipalvelut ovat pois käytöstä. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Oma asiointi -verkkopalveluun liittyviä tietojärjestelmiä päivitetään. Verkkopalvelut ovat poissa käytöstä lauantaina 12.8.2023 kello 6–15 välisenä aikana. Käyttökatkon aikana sekä henkilöasiakkaan että työnantajan asiointipalvelut ovat pois käytöstä. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Päivitetty: