Utbildningsrådgivning

Nationell utbildningsrådgivning hjälper i saker gällande studier och utbildning måndag till fredag klockan 9–16.15

0295 025 510

Telefontjänsten är öppen från måndag till fredag mellan klockan 9–16.15. Priset för samtalet är enligt ditt eget abonnemangsavtal (mobilsamtalsavgift eller lokalnätsavgift). Även kötiden är avgiftsbelagd.

Återuppringning

Vi betjänar våra kunder i den ordning som samtalen kommer. Ifall det är kö till servicen kan du välja att antingen vänta i kön eller så kan du mellan klockan 9–14 bli erbjuden möjligheten att lämna ett ringbud. Ifall du väljer att lämna ett ringbud, ringer vi upp dig en gång, under samma dag från ett telefonnummer som börjar med 0295. Ifall du erbjuds möjligheten att lämna ett ringbud, rekommenderar vi dig att välja det alternativet. När du ringer till oss får du alltid aktuell information om eventuella störningar i telefonservicen samt hur du ska gå till väga i så fall.

Chatt

Arbets- och näringsförvaltningens kundservicecenters experter betjänar dig i chatten på denna sida från måndag till fredag mellan klockan 9 till 16. För närvarande fungerar chattjänsten bara på finska.

Kontakta oss på webben

Behöver du hjälp med frågor som rör utbildning, yrken eller finansiering av studier?

Utbildningsrådgivarna svarar på ditt meddelande inom fem vardagar med säker e-post. Du kan öppna meddelandet endast på en enhet och länken är giltig i 30 dagar.

För närvarande är tjänsten endast tillgänglig på finska.

Kysy neuvoa

Ethän jaa viestissä henkilötietojasi tai arkaluonteisia terveystietoja

Kom ihåg att Mina e-tjänster är tillgänglig 24/7

Du kan sköta så gott som alla dina ärenden i webbtjänsten Mina e-tjänster. Personkunder kan bl.a. anmäla sig som arbetssökande i tjänsten, ändra sina kontaktuppgifter, lämna en utredningsbegäran eller meddela om en ändring i jobbsökningssituationen.

Mer information

Uppdaterad: