Utbildningsrådgivning
Nationell utbildningsrådgivning hjälper i saker gällande studier och utbildning måndag till fredag klockan 9–16.15
0295 025 510
Telefontjänsten är öppen från måndag till fredag mellan klockan 9–16.15. Priset för samtalet är enligt ditt eget abonnemangsavtal (mobilsamtalsavgift eller lokalnätsavgift). Även kötiden är avgiftsbelagd.
Återuppringning
Vi betjänar våra kunder i den ordning som samtalen kommer. Ifall det är kö till servicen kan du välja att antingen vänta i kön eller så kan du mellan klockan 9–14 bli erbjuden möjligheten att lämna ett ringbud. Ifall du väljer att lämna ett ringbud, ringer vi upp dig en gång, under samma dag från ett telefonnummer som börjar med 0295. Ifall du erbjuds möjligheten att lämna ett ringbud, rekommenderar vi dig att välja det alternativet. När du ringer till oss får du alltid aktuell information om eventuella störningar i telefonservicen samt hur du ska gå till väga i så fall.
Chatt
Arbets- och näringsförvaltningens kundservicecenters experter betjänar dig i chatten på denna sida från måndag till fredag mellan klockan 9 till 16. För närvarande fungerar chattjänsten bara på finska.
Kom ihåg att Mina e-tjänster är tillgänglig 24/7
Du kan sköta så gott som alla dina ärenden i webbtjänsten Mina e-tjänster. Personkunder kan bl.a. anmäla sig som arbetssökande i tjänsten, ändra sina kontaktuppgifter, lämna en utredningsbegäran eller meddela om en ändring i jobbsökningssituationen.
Mer information
- Mina e-tjänster (asiointi.mol.fi)
- Utbildningsrådgivning på Facebook (på finska)
- Suotuisa suunta - blogg (på finska, blogspot.com)
Kontakta oss på webben
Du kan kontakta rådgivningen via blanketten under. Tjänsten är tillgänglig på finska.
Uppdaterad: